Cinc nous ponts en Alzira !!!

Reprodueix a continuació el comunicat que la Coordinador per un Transport Sostenible acaba de publicar al maltracte al que estem sotmetent al Xúquer i respecte als cinc nous ponts sobre el riu que estan previstos només en Alzira. Sembla com si els senyors polítics que ens governen encara no s'hagueren adonat que

  1. estem en crisi, especialment de la construcció i la demanda de creixement s'ha parat en sec.

  2. queda evident que son incapaços de planejar infraestructures planejant la seua funció i amb visió de conjunt. "Necessitem creuar per ací, ací posem un pont, encara que a 50 metros tinguem dos". Poques proves trobarem més evidents de ineptitud i ineficàcia a l'hora de planejar un creixement (PGOU Alzira).

  3. totes aquestes infraestructures donen per entès que el  model actual d'agafar cotxe per a tot continuarà eternament. Ignoren totalment les previsions de pujada del preu del petroli. Invertir en asfalt donarà vots, però el risc en pocs anys tinguem kilòmetres i kilòmetres d'asfalt inútil deuria despertar el sentit comú en els que ens governen. Però està vist que d'on no hi ha, no es pot traure res.

  4. segurament vorem primer construir eixos 5 ponts (dels quals segurament faran falta dos o, com a molt, tres) abans de vore el nostre necessari pont dels Maristes. Però així és la política: si no ens agrada, ens aguantem.
En fi, vos deixe amb el comunicat:

Impactes de les noves infraestructures sobre el Xúquer

La nostra comarca s'anomena la Ribera del Xúquer no per casualitat sinó perquè els nostres pobles han nascut i crescut a la vora del riu Xúquer o dels seus afluents: Barxeta, Verd, Magre. Gràcies a les seues aigües hem pogut desenvolupar la agricultura més rica de tota la Península, i probablement d'Europa, durant segles...

I durant segles els nostres pobles i el riu han viscut una relació d'amor i odi. Amor perquè eren les sèquies que eixien d'ell, com les arteries de la terra, les que regaven els camps i produïen els aliments. Odi perquè, amb el nostre clima d'estius secs i tardors massa plovedores, de quan en quan es desbordava i se'n duia vides, cases i collites.

Però hui, coincidint amb la decadència i pràcticament la ruïna de l'agricultura, ens hem oblidat del que deguem als nostres rius. Així els tenim quasi esgotats, secs, contaminats fins a nivells perillosos, i ara, a més, planegem un muntó d'infraestructures que van a castigar-los encara més...

A Alzira concretament tenim 4 ponts per a creuar el Xúquer; de N a S, el groc, el de ferro, el de formigó i el del ferrocarril. Doncs mirant la revisió del PGOU actual i els projectes de l'AVE, l'autovia de Vilella, etc., resulta que ara en volen fer altres 5 més; un al N del groc, altre al mig del Tulell, altre al meandre de Vilella i dos més al costat del pont del tren, un per a l'AVE i altre per a la carretera que va cap a Carcaixent. 5 ponts més, al terme d'Alzira, un per cada mig km!

A totes llums sembla excessiu, tal volta podríem entendre que faça falta un, o fins i tot dos, però 5?! No, això només potser conseqüència de l'epidèmia de grans obres públiques que s'han tret de la mànega per a pal·liar el rebentó urbanístic; un rebentó que les mateixes constructores, banquers i polítics han provocat per la seua immensa avarícia.

Ambientalment són absolutament inacceptables pel gran impacte que tenen sobre el riu i el seu bosc de ribera. Perquè el riu no és un simple canal d'aigua sinó un ecosistema ple de vida que el formigó destrossa. I el cas més greu és l'autovia de Vilella, que destrossa pràcticament tot el meandre...

Per això, en la Coordinadora per un Transport Sostenible rebutgem l'autovia i les noves carreteres, i continuem treballant perquè en volta d'aquestes obres nefastes es millore el transport col·lectiu i ens facen una bona xarxa de carrils, camins i carrers per a bicicletes i vianants.


Article