Fase II del Parc

Demà dijous hi ha convocada una reunió informativa per a presentar les propostes de reforma de la fase II del Parc Salvador Castell. Aquesta fase contempla el tram entre el carrer Sant Josep de Calassanç i la plaça Argentina (Consell Agrari). Aquest tram, menys estimat pels algemesinencs que el que ara està reformant-se, inclourà una rotonda més que necessària (com ja he expressat anteriorment en aquest bloc) i un nou pàrquing subterrani (del que encara no coneixem la profunditat) i que no patirà dels problemes de proximitat d'edificis alts que ara té la plaça del Mercat.



Encara que és prompte per saber-ho (intentaré actualitzar aquest article amb el resultat d'eixa reunió), espere que les propostes tinguen en compte el tràfic que suporta actualment la Ronda d'Alzira. M'explique: Un pàrquing subterrani és una oportunitat única per aprofitar l'excavació per soterrar els problemes de trànsit. La idea seria soterrar tot el tram de la Ronda d'Alzira que coincideix amb el Parc, des de la futura rotonda fins el pas inferior del Pont Roig.

De fet, sent un poc intel·ligents, és també una oportunitat per a rectificar en part el problema generat amb la decisió de no permetre el pas de vehicles pel nou pas inferior de la estació de tren: Potenciar l'eix paral·lel a la via del tren (passant per l'estadi municipal, l'estació i eixint a la Plaça Europa) per a alleugerir el trànsit de les rondes. Tot aquest tram, tot i permetre la circulació d'extrem a extrem d'Algemesí, compta amb la sort de no suposar una molèstia per als veïns i crec que seria una molt bona idea aprofitar-se ara d'ella per a resoldre un dels principals problemes que tenim. Si algun dia volem recuperar les rondes per a fer un bulevard verd o carrils bici o passejos per a vianants, ara és el moment de plantejar-ho.



La anterior imatge mostra la meua proposta. La zona verda delimitaria la zona d'excavació per a fer el pàrquing: recordem que a més profunditat, més cost d'obra, per lo que millor augmentar la extensió que la profunditat, que jo deixaria en una planta. Els accessos estarien indicats pels punts rojos. El trànsit del carrer passeig o Sant Josep de Calassanç, no podria creuar el Parc. Per últim, la línia blava mostra la actual Ronda d'Alzira que aniria soterrada aprofitant la excavació feta per al pàrquing i que tornaria a eixir després d'un desviament (soterrat) que enllaçaria amb l'actual pas inferior del Pont Roig. Per tant hi haurien dos possibilitats de creuar el poble cap al Nord.

Pregue als nostres dirigents que es plantegen molt seriosament les opcions proposades en aquest article. No es poden repetir decisions errònies per a Algemesí com la de impedir el trànsit de vehicles (ni tan sols en un sentit) en el pas inferior de la Estació. Decisions mal presses les paguem després tots i durant tota la vida, així que no estem parlant de tonteries. Tot i això, cal reconèixer que la reunió convocada per informar als veïns de les propostes és, sense dubte, el camí correcte.

Per cert, en les imatges de la revista virtual Segle XXI es pot vore una maqueta del futur mercat. Hi ha una cosa que m'ha cridat l'atenció en la maqueta: l'edifici està al revés respecte a la proposta original. La planta superior en lloc d'estar prop del carrer Lluís Vives, es passa a la part contraria, el lateral del passatge. És això definitiu?


Article