Fa uns dies vaig vore l'anunci de les reformes al Parc Salvador Castell a Algemesi.info i em vaig quedar sorprès. Primer perquè no me l'esperava com quasi tots els veïns. Tots sabem de molts punts dins de la població que necessiten amb molta més urgència que se'ls preste atenció. Però per desgràcia, els polítics en general governen per al vot i no per als ciutadans i, segons la seua manera de pensar és més rentable una actuació emblemàtica (què millor que el Parc) que resoldre minúcies.
Però el que realment em va sorprendre va ser vore l'esquema de l'actuació, i en particular l'accés directe al carrer Figueres que ja ha alçat polèmica al bloc de Gamieta. Personalment crec que anem a patir un carrer Figueres ple de bandes reductores de velocitat perquè l'equip de Govern no rectificarà com cal el que per a molts veïns és un greu error i que el poble ja ha patit anteriorment ( mai aprenem dels errors? ).
Veient eixe tram directe per a entrar resulta fàcil imaginar la condició imposada per l'equip de Govern a l'encarregat de dibuixar els plànols, el senyor Carrasco ( per cert, hi ha hagut concurs i ningú s'ha assabentat o, simplement, ja van passant de tot? ).
Com ja comença a ser norma, no s'ha obert un termini de consultes, de propostes o d'opinions al públic ( transparència? on? ) i el resultat és que la solució aportada per el senyor Carrasco està molt lluny de ser òptima. No només talla totalment el parc, trenca la simetria i li dona més importància als cotxes, és que damunt redueix les zones verdes en un parc.
Als pocs segons de estar veient el plànol vaig trobar una solució millor que, damunt, és més que evident: fer un poc més allargada la rotonda. Damunt de reduir l'espai asfaltat i millorar el pas per a vianants, redueix la perillositat del punt que, encara que sembla que ningú ho ha pensat, resulta complicat resoldre òptimament les prioritats de pas.
Estat actual. Proposta oficial. Proposta meua.
Espere que, a menys que la meua proposta no tinga cap impediment en el que jo no haja caigut (tots som humans), siga contemplada, per raons més que evidents, en el projecte final.
Rectificar, continua sent cosa de savis.
De parcs i absurds
Article
Estàs llegint De parcs i absurds.
- Publicat:
- el dijous, 16 d’octubre del 2008
- Previ:
- Entrada més antiga
- Següent:
- Entrada més recent
-
dijous, d’octubre 16, 2008 9:53:00 p. m.
El carrer figueres, estret com es ell, i damunt els veïns aparquen els cotxes ahi, si damunt li augmentes el tràfic, obtindras aweles atropellades pel xandalero de turno, o por algun camio q no coneix el carrer i sen entra per ahi.
Es molt millor si vols anar a l'altra punta del poble, rodejarlo q atravesar-lo, al rodejar-lo el que fas es llevar trànsit. Es mes, posaria el temps dels semafors mes lent a la ronda d'alzira, a vore si aixi s'acostumen a usar la circumvalacio i llevar trafic, fent que siga mes rapid pel exterior.
Si es que les velles costums no es perden mai... -
dijous, d’octubre 16, 2008 11:29:00 p. m.
Si realment volen millorar el tràfic, que tiren fils i que acceleren la construcció del "futur" pont dels Maristes. Eixe sí seria el lloc ideal per a invertir diners. Poder arribar des de la ITV fins al poliesportiu en tres minuts seria un luxe.
A banda, he passat pel parc i m'he adonat que en la zona de l'actuació, la pràctica totalitat dels passos de vianants no coincideixen amb els guals, llevant així places d'aparcament innecessàriament. No sé si el projecte ho tenia previst però una bona idea seria fer coincidir els passos amb els guals (com el del patronat). -
divendres, d’octubre 17, 2008 10:20:00 a. m.
Vegent la teua proposta i la del projecte, pensant en els vahicles que poden pasar per ixe tram, pense que la solució adoptada en el projecte pot estar pensada per a facilitar el gir del bus de la ruta d'Alzira, i que amb la teua solució pot ser ho tindria més complicat.
Per el tràfic que podrà tindre el carrer Figueres, jo per exemple ara ja l'utilitze, sols tinc que anar fins la rotonda del Patronat, i pense que el que vullga anar a l'altra punta del poble no el van a gastar i si pot ser que facilite l'accés als veins del centre del poble. -
divendres, d’octubre 17, 2008 11:14:00 a. m.
En principi els autobusos no deurien vores afectats. És la mateixa rotonda però més allargada.
És previsible que el tràfic que suporte el carrer Figueres augmente si es facilita l'accés. Com dius, ara hi ha que rodar pel Patronat per lo que molta gent opta per baixar per Pasqual Ferrer o Josep Segura i eviten així el tràfic del carrer Albalat. A eixa gent, podria tindre més fàcil agafar el carrer Figueres i augmentar així el tràfic en un carrer del centre històric que no està preparat per a un volum elevat de vehicles per hora. De tota manera, un dels grans perjudicats seria l'Ajuntament, així que serà interessant vore com reaccionen. -
dissabte, d’octubre 18, 2008 12:57:00 p. m.
Hui, en la noticia (LasProvincias) que parla de la plataforma creada per a "salvar el parc", el regidor Antonio Saá :
quiere que se produzca "una prevalencia del peatón frente al coche para que siga siendo una zona de paseo".
Contrasta molt en el que he denunciat en aquest article: Precisament el contrari. -
dissabte, d’octubre 18, 2008 5:50:00 p. m.
Jo hi veig un altre incovenient al nou projecte, el paviment del carril bici es de "adoquí ceràmic roig de 20x10x5". Jo crec que el carril bici deu de ser un paviment completament llis, sense juntes. Les bicis son vehicles molt susceptibles a les imperfecions, desnivells o escalons del sol. Pense que el carril bici deuria ser de asfalt o formigó pintat. ¿Que penseu?
- dissabte, d’octubre 18, 2008 8:05:00 p. m.
7 comentarios: