El problema de la Rotonda del Pirulo Espinat i els canvis pel Mercat

Abans feia més ús de la carretera coneguda com la del pont de McDonalds (molt graciós el que va triar el color groc). Ja sé que parlem d'Alzira i no d'Algemesí, però a molts algemesinencs els afecta també el resultat de no fer les coses en un mínim de previsió.

Com sabreu, la rotonda que uneix la CV-53, la entrada nord d'Alzira, la nova zona del Tulell i la carretera d'Albalat passen totes per un mateix punt: la rotonda del pirulo espinat (ja m'enteneu). Fa uns mesos anunciaren que anaven a reformar la zona per adaptar-la a la nova zona del Tulell i a les urbanitzacions que estan fent allí. Com sabia que habien renunciat a fer un pas elevat, que per un altra banda haguera sigut lo més prudent, immediatament vaig pensar que farien ús del sentit comú i arreglarien fàcilment el problema. Però per alguna raó, la lógica i la política (i també la justicia) no van pel mateix camí i a dia de hui continuen formant-se coles innecesaries per a entrar a Alzira o per accedir al Carrefour o al polígon de la carretera d'Albalat per a la gent que ve des de València. Coles que em pareixen indignants en quant sent una ambulància tinguent que fer maniobres per a dur al malalt a l'hospital.

Per qué?

La solució que adoptaren va ser ampliar la rotonda. Potser siga la primera solució que li vinga al cap a qualsevol que no vullga dedicar-li més de un minut al problema. Però una rotonda és un element del tràfic que te unes característiques que cal conèixer. Qui haja tingut la ocasió d'experimentar com quatre vehicles arriben a una rotonda al mateix temps per quatre punts i eixen d'ella sense parar s'adonarà de la seua utilitat. Però eixa utilitat desapareix en quant passa un umbral de tràfic i arriben més vehicles dels que la rotonda pot absorbir.

En eixe cas, la solució no és fer la rotonda més gran. Podrien haber multiplicat per quatre el tamany i a dia de hui estariem exactament igual: en els responsables polítics (i en teoria experts) rascant-se el cap i preguntant-se que ha fallat. La solució passa per reduir el tràfic que arriba a la rotonda.

La forma més evident és habilitar carrils que desvien el tràfic que va a agafar la primera eixida de la rotonda (la que li queda a la dreta al entrar) de forma que no arriben a entrar en ella. En aquest cas (pirulo espinat), la gent que eix de Carrefour i que es dirigeix cap a València per la CV-43 no tindria que tocar la rotonda (aquesta connexió seria la més necessària i encara estan a temps). Lo mateix podria dir-se de la gent que eix d'Alzira i vol anar cap al Carrefour, la que ve des del Tulell i vol anar cap a la gasolinera de l'entrada d'Alzira i la que ve de València i vol anar cara al Tulell (aquesta última ja és impossible degut al espai esportiu que estan a punt d'inaugurar).

En qualsevol cas, el principal problema és la falta de civisme de la gent que si fera un bon ús de l'intermitent tant per a mantindre's com per a abandonar la rotonda permetria que els que estan esperant i venen del pont saberen quan poden eixir. Un altra solució seria separar el màxim posible els dos punts de connexió amb la CV-43, de forma que encara que no facen ús dels intermitents (les persones no aprenem) done temps a vore quins cotxes eixen de la rotonda i done temps a incorporar-se en garanties. Tot prou evident però sembla que no per a qui deuria ser-ho.

En fi, esperarem que el desdoblament de la carretera d'Albalat per vora el riu Xúquer i el futur pont que enllace en la rotonda de la ITV servixquen per a alleugerir el tràfic ja que els responsables de fer-ho no han sigut capaços. Aixó o que l'increment del tràfic amb el desenvolupament de la zona obligue a crear el necessari pas a desnivell.



Més gran

Nota: Vaig a còrrer el risc de ser massa pedant en el tema, però crec és important obrir un debat davant dels futurs canvis en la zona del Mercat d'Algemesí. Tant les declaracions del senyor Alcalde a Las Provincias (peatonalización del tramo de la calle Arbres hasta la calle Germanies) com en l'article principal (El proyecto implicará un reestudio de la circulación de esta zona céntrica de la localidad, para darle prioridad al peatón con zonas sin circulación en la calle Arbres) es deixa caure que hi haurà una important reestructuració del tràfic. M'atrevisc a fer un avanç pel meu compte del que suposarà eixa reestructuració: canvi de sentit dels carrers Muntanya, Nou del Convent i Parra des de Sant Josep de Calassanç fins la Ronda d'Alzira com es pot vore al següent plànol. Entre altres coses, desfarà els embossaments actuals en Acadèmic Segura al desapareixer el stop. M'agradaria saber qué vos sembla?


Article


1 comentarios:

  1. Anònim dilluns, de juliol 07, 2008 12:04:00 p. m.

    NOU BLOG!!

    http://algemesidenuncia.blogspot.com/