El pas a desnivell

Una de les primeres accions del nou equip de govern va ser el canvi de projecte per al pas a desnivell previst per a millorar la seguretat dels viatgers al accedir a l'andana del tren i l'accés dels vehicles al barri del Raval. L'esmentat canvi va consistir en anul·lar el pas de vehicles i deixar que únicament vianants pugueren passar per baix de les vies, ja siga per accedir a l'andana o al Raval. Les raons que l'equip de Govern va donar per a justificar un canvi tan gran van ser la agilització de les ajudes i de la complicació d'accés dels vehicles i la perillositat que suposaria una rampa massa inclinada.

Fa uns dies vaig publicar ací mateix la possibilitat de crear un bulevard en les actuals rondes, fent-les d'un únic sentit i desplaçant el sentit contrari a l'altre costat de la via. Encara que per a portar a terme eixa idea, seria convenient tindre a mitat de trajecte (just on cau el pas a desnivell objecte d'aquest article) un punt de connexió entre els dos sentits, creant un circuit on el trajecte mínim es redueix a la mitat.


Excepte per les preses polítiques per dur a terme el pas inferior el més prompte possible, no s'enten de cap de les maneres com l'equip de govern ha renunciat, no només a un pas per a vehicles de dos sentits, com estava previst originalment, sinó que a més també han renunciat a un pas per a un únic sentit. Independentment dels factors socials que no vaig a entrar a tractar, el fet de no poder contar en cap pas de connexió entre els dos costats de la via redueix també les opcions a l'hora de crear el intercanviador que el mateix PP va prometre (objecte d'un altre article anterior).

En cas d'haver-se fet la rotonda que contemplava el projecte original (es pot vore a la imatge de dalt), l'accés a l'intercanviador seria més cómode, independentment de la seua ubicació final. Crec que en aquest cas, la ciutat ha eixit perdent una ocasió de millorar sustancialment les comunicacions en la perifèria i ho patirem a mig i a llarg termini.


Article