Parcs i més parcs

Sembla que la remodelació del Parc Salvador Castell (hi ha qui proposa ja anar pensant en canviar-lo de nom) està sent més polèmica del previst.

Ja que vaig proposar en el post anterior alternatives a eixa inversió, he volgut fer una comparativa de la superfície del parc afectada aplicada al tram de l'Avinguda Bernat Guinovart que queda per fer i el resultat és el següent:



I la pregunta és:

Podria el responsable del projecte plantejar-se dur a terme exactament la mateixa actuació però en eixe tram?

El cost ha de ser inferior per necessitat perquè no cal enderrocar res. Guanyaríem en àrees verdes i acceleraríem el futur Parc i, sobre tot, el més que necessari Recinte Firal. No és això infinitament més lògic?


dijous, 30 d’octubre del 2008
7 comentarios  

Llista de coses per fer més urgents que reformar un parc

Qualsevol diria veient que les obres del parc van a començar ja mateixa que les prioritats dins de l'Ajuntament no les tenen massa ben marcades. Potser un recordatori del que pense que queda per fer i és prou més urgent podria ser d'utilitat als nostres regidors:

  1. Rotonda Ronda d'Alzira - Plaça Argentina. És més que important. Un lloc que suporta un tràfic exagerat, amb tres entrades i quatre eixides, amb un semàfor ubicat després d'una corba. La següent rotonda cap Alzira està a més d'un kilòmetre i la següent cap a València està a la mateixa distància. (Més detalls ací).
  2. Rotonda del Camí de la Creueta amb la CV-512 (Ctra. Alzira pel pont del Xúquer). És tracta d'un encreuament molt perillós. Segons el PGOU està dins de la població i crec que depèn ja de l'Ajuntament.
  3. Rotonda de l'estació. Com he dit abans, les dos rondes no tenen les rotondes necessàries per a regular el tràfic òptimament i evitar desplaçaments i semàfors innecessaris. (Més detalls ací).
  4. Últim tram de l'Avinguda de Bernat Guinovart, des del carrer Sant Benet fins Pasqual Ferrer hi ha fet només un sentit i l'accés és molt perillós, agreujat per que al principi coincideix en la eixida d'un nou carrer. A banda, el tram central fins el riu deuria ser més que atractiu per a "lluir-se" i demostrar com fa els parcs el partit que governa. Sembla que ho vorem igual, però desfent el que ja està fet.
  5. Relacionat amb l'anterior: construcció del pont dels Maristes. Vital per a connectar les dos carreteres a Alzira sense tindre que travessar tot el poble.
  6. Recinte firal. Important per a minimitzar el malestar que suposa tindre les casetes de setmana de bous al parc Salvador Castell.
  7. Zona d'oci. La promesa eterna. La famosa plaça amb "pubs i locals per a la joventut". Sospite que passaran molts anys abans que es convertisca en realitat. La joventut sempre paga els plats. Per cert, el lloc ideal seria prop del recinte firal, que ja es va pensar al seu dia amb una muralla d'arbres per a reduir el soroll, però el fet d'estar planejat junt a una zona de creixement dubte que se duga a terme: els diners dels constructors manen.
  8. Parc del centre. Aprofitant l'interior de la illa de cases formada per els carrers Berca, Capella i Figueres. Es va planejar inclús aprofitar el subsol per fer aparcaments. Hi han moltes propietats implicades i dubte molt que es faça a curt o mitjan termini.
  9. L'intercanviador. Una infraestructura necessària i convenient donat l'afluència de habitants d'altres poblacions. A banda, la parada actual d'autobusos junt la Biblioteca desapareixerà obligant a buscar alternatives. El lloc idoni seria junt l'estació de ferrocarril. (Més detalls ací).
  10. El campus esportiu. Un altra de les promeses eternament incomplides. Com la joventut, a l'esport li tocarà esperar. Encara que possiblement menys.
  11. El cinturó verd. Una franja "furtada" als vehicles i "regalada" als vianants i als ciclistes que li donaria la volta al poble. Està ve començar per el Parc, però no li trobe molt de trellat a un carril-bici que començaria en el carrer Figueres i acabaria en el Patronat. No sé, igual m'oblide d'alguna cosa. (Més detalls ací).
  12. Carril bici cap a Alzira o Guadassuar. Al igual que Alzira-Carcaixent o l'Alcúdia-Carlet, ens fa falta una via per a passejar a peu o en bici. (Més detalls ací).
Espere haver sigut d'ajuda, encara que la llista no pretén ser exhaustiva. Supose que 600 000 euros hui en dia no donen per a tant (done per entès que no hi han partides ocultes, clar) però segurament en eixos diners es podrien fer varies de les coses que he mencionat ací dalt. Va! que no pot ser tan difícil triar bé.


dimarts, 21 d’octubre del 2008
4 comentarios  

De parcs i absurds

Fa uns dies vaig vore l'anunci de les reformes al Parc Salvador Castell a Algemesi.info i em vaig quedar sorprès. Primer perquè no me l'esperava com quasi tots els veïns. Tots sabem de molts punts dins de la població que necessiten amb molta més urgència que se'ls preste atenció. Però per desgràcia, els polítics en general governen per al vot i no per als ciutadans i, segons la seua manera de pensar és més rentable una actuació emblemàtica (què millor que el Parc) que resoldre minúcies.



Però el que realment em va sorprendre va ser vore l'esquema de l'actuació, i en particular l'accés directe al carrer Figueres que ja ha alçat polèmica al bloc de Gamieta. Personalment crec que anem a patir un carrer Figueres ple de bandes reductores de velocitat perquè l'equip de Govern no rectificarà com cal el que per a molts veïns és un greu error i que el poble ja ha patit anteriorment ( mai aprenem dels errors? ).

Veient eixe tram directe per a entrar resulta fàcil imaginar la condició imposada per l'equip de Govern a l'encarregat de dibuixar els plànols, el senyor Carrasco ( per cert, hi ha hagut concurs i ningú s'ha assabentat o, simplement, ja van passant de tot? ).

Com ja comença a ser norma, no s'ha obert un termini de consultes, de propostes o d'opinions al públic ( transparència? on? ) i el resultat és que la solució aportada per el senyor Carrasco està molt lluny de ser òptima. No només talla totalment el parc, trenca la simetria i li dona més importància als cotxes, és que damunt redueix les zones verdes en un parc.

Als pocs segons de estar veient el plànol vaig trobar una solució millor que, damunt, és més que evident: fer un poc més allargada la rotonda. Damunt de reduir l'espai asfaltat i millorar el pas per a vianants, redueix la perillositat del punt que, encara que sembla que ningú ho ha pensat, resulta complicat resoldre òptimament les prioritats de pas.


Estat actual. Proposta oficial. Proposta meua.

Espere que, a menys que la meua proposta no tinga cap impediment en el que jo no haja caigut (tots som humans), siga contemplada, per raons més que evidents, en el projecte final.

Rectificar, continua sent cosa de savis.


dijous, 16 d’octubre del 2008
7 comentarios