Carril bici

Cada vegada que veig l'ús que la gent d'Alzira i Carcaixent o la de l'Alcúdia i Carlet li donen als seus vials per a vianants i bicicletes, no em lleve del cap lo endarrerits que estem en infraestructures tan bàsiques com eixes. També podria dir que deguem ser l'únic poble de 25000 habitants del país que no compta al seu centre urbà en una avinguda ampla i que el vertebre, però eixa és un altra història.


Ara que sembla que l'Ajuntament s'ha decidit a participar en el projecte Ambici de la Mancomunitat i que li dona cert recolzament a l'ús de tan ecològic vehicle, pense que és moment de plantejar-se els propers passos a donar. En primer lloc, s'ha de donar preferència a les vies extra-urbanes, perquè és fora de la població on els vehicles a motor circulen a més velocitat i on suposen un perill més evident per als ciclistes. Per ordre de preferència, consideraria els següents vials:

  1. Polígon de Cotes / Cementeri
  2. Zona poliesportiu
  3. Carrascalet / Copal
  4. La Xopera
  5. Algemesí-Alzira
  6. Algemesí-Guadassuar
  7. Algemesí-Albalat
  8. Cinturó urbà


Hi ha molt per fer. Massa. Els pocs metres que tenim en l'Avinguda de la Generalitat i el Pla son poc més que ridículs si volem apostar realment per alternatives als vehicles de motor. Entenc que el PP també pensava el mateix quan li prometeren al poble el projecte que es veu en el lateral.

Encara que els paral·lelismes en el que acabe de proposar son evidents (bona senyal!), sembla que ells vulguen centrar-se en el nucli urbà. A banda, trobe certament complicat trobar lloc per a eixe carril-bici en el carrer Sant Domènec i pegat a la via del tren fins a l'estació. En qualsevol cas, esperem que l'interes dels pol·lítics per les bicicletes no es reduïsquen a un dia a l'any:


Article